Min fortid som støttemedlem på treningssentre

SATS-kort med vaffelsteking

Jada, jeg har også vært SATS-medlem, og jeg har til og med trent nogenlunde regelmessig i perioder. En stund møtte jeg noen kolleger på SATS kl 07:00 (det er tidlig, legg merke til at fornavnet mitt avsluttes med en slags gjesp på kortet over), og trente mens rengjøringspersonalet vasket og fiffet opp før normale mennesker innfant seg. I tillegg har jeg vært medlem på Myrens Verksted og på Elixia. Det var det samme hver gang:  Topp motivasjon og hyppige besøk i begynnelsen, og så omvendt. Jeg var sikkert oppe i minst 200kr pr besøk.

Det jeg er mest fornøyd med fra perioden som støttemedlem på steder som faktisk tok betalt for at jeg skulle begynne som kunde hos dem, er medlemskortet fra SATS, der jeg steker vafler, og har Kostsirkelen på veggen bak (etternavnet mitt er fjernet, det tok flere timer med Photoshop).

Velg rett. Bruk vett.

For meg betyr det: Gjør noe morsomt! Da kan det gå sånn:

  • Vinter: Langrenn, kanskje litt sykling på rulle. En sjelden gang litt styrketrening på den enorme, sølvfargede ballen, eller med vektene som ligger under sofaen eller et annet sted. Alpint tar jeg ikke med.
  • Vår: Toppturer, ofte i Hurrungane eller Sunnmørsalpene, litt landeveissykling når det blir bart, og etterhvert også terrengsykling når det smelter i skogen.
  • Sommer: Landeveis- og terrengsykling. Kanskje et par push-ups og en sit-up.
  • Høst: Landeveis- og terrengsykling. Kanskje sykling på rulle i de verste høststormene (2°C og sludd ned fra Sollihøgda mot Sundvollen er veldig kaldt).
  • Sen høst: Enten jevnt forfall med mange hyggelige middager, generelt lite aktivitet og masse god vin (2010-modellen), eller mange hyggelige middager kombinert med noe mindre vin, og fortsatt terrengsykling med piggdekk og hodelykt til skiføret er på plass (2011-planen).
  • Vinter: Se over. Kanskje en treningsleir/familietur til et sted man kan jobbe med sykkelskillet.

Dette passer for meg, mens andre insisterer på latino-aerobic.

Dette innlegget ble publisert i ymse og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 kommentarer til Min fortid som støttemedlem på treningssentre

  1. Kje sier:

    Men hvordan gikk det med 2011-planen? Det ble ikke for lite vin, da? Og hva erstattet du den med? Viktig å opprettholde både væskebalanse og blodsukker på høyt nok niveau!

  2. Kje sier:

    «Our menu format is intended to offer an experience in which our guests can enjoy the inherent surprise of a tasting menu, while still maintaining some control.»

    Godt å se at du ikke skeia ut og blei kliin gæærn før sesongen, men valgte å bibeholde noe kontroll! Noe er som regel nok!

    • Blodsmak sier:

      Må nok skuffe deg, gitt: Vi ba bare om «tasting menu», og ante ikke hva de ville diske opp med. Det skulle være 7 retter, men vi fikk totalt 15. Litt usikker på om eplebrandysorbeten de lagde med flytende nitrogen mens vi var på kjøkkenbesøk er inkludert i de 15.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *