Spinning?

Jeg fikk nettopp denne i posten:

Selvom det laver ned snø ute er det viktig at vi holder sykkelmusklaturen ved like. 2 ganger spinning/sykling bør være ett minimum nå i perioden jan-mars. Styrketråkk er veldig viktig.

Her har dere spinning programmet (veldig likt det som Kurt Asle Arvesen bruker J) som jeg prøver å kjøre 1 til 2 ganger i uka nå på vinterstid.  I tillegg, har jeg alltid 1 til 2 roligere økter a 1 til 2 timer på ski eller spinning sykkelen.

  • 14 min oppvarm.Viktig at du er skikkelig god å varm før du setter igang med følgende program;
  • 18 min. 40/20. Stå 40, raskt tråkk, 100+. Puls= terskel. Skru av litt motstand når du setter deg i de 20 sekundene. Dette er knallhardt.
  • 2 min pause/roligere.
  • 24 min PYRAMIDE. 1 min stå, 1 min sitt, 30 sek pause. 2 min stå, 2 min sitt, 30 sek pause. 3 min stå, 3 min sitt, 30 sek pause. 2 min stå, 2 min sitt, 30 sek pause, 1 min stå, 1 min sitt. Tråkkfrekvens 100. Puls=terskel.
  • 2 min pause/roligere
  • 20 min STYRKETRÅKK. 5*4 min sittende, 30 sek pauser. Tråkk= 54-58. Puls=80-85% av max.
  • 10 min nedkjøring

Totalt 1 t og 35 min. Drikk masse, og spis banan/rosiner, noe karbo greier minst ett par ganger iløpet av økta.

For det utrente øye kan dette se bra ut, men J-en og STORE BOKSTAVER avslører at denne personen ikke vet hva han/hun driver med, og at tipsene er høyst sannsynlig er komplett ubrukelige.

Dette innlegget ble publisert i tips og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 kommentarer til Spinning?

  1. ThomasS sier:

    Tja ikke sikkert han/hun vet hva hun/han driver med sånn generelt, med men sykle fort har han/hun bevist gang på gang at hun/han kan, rekord Lillehammer – Oslo bla.

    • CL sier:

      Hvis preppepersonalet skulle unnlate å dukke opp på jobb en dag, kan det jo hende jeg tester programmet. Jeg antar at det kan fungere tilsvarende med vanlig sykkel på rulle (ingen er vel så sprø at de har spinningsykkel hjemme?), og pyramideprinsippet kjenner jeg jo igjen fra skiprepping, så det burde gå greit.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *