Spinning?

Jeg fikk nettopp denne i posten:

Selvom det laver ned snø ute er det viktig at vi holder sykkelmusklaturen ved like. 2 ganger spinning/sykling bør være ett minimum nå i perioden jan-mars. Styrketråkk er veldig viktig.

Her har dere spinning programmet (veldig likt det som Kurt Asle Arvesen bruker J) som jeg prøver å kjøre 1 til 2 ganger i uka nå på vinterstid.  I tillegg, har jeg alltid 1 til 2 roligere økter a 1 til 2 timer på ski eller spinning sykkelen.

  • 14 min oppvarm.Viktig at du er skikkelig god å varm før du setter igang med følgende program;
  • 18 min. 40/20. Stå 40, raskt tråkk, 100+. Puls= terskel. Skru av litt motstand når du setter deg i de 20 sekundene. Dette er knallhardt.
  • 2 min pause/roligere.
  • 24 min PYRAMIDE. 1 min stå, 1 min sitt, 30 sek pause. 2 min stå, 2 min sitt, 30 sek pause. 3 min stå, 3 min sitt, 30 sek pause. 2 min stå, 2 min sitt, 30 sek pause, 1 min stå, 1 min sitt. Tråkkfrekvens 100. Puls=terskel.
  • 2 min pause/roligere
  • 20 min STYRKETRÅKK. 5*4 min sittende, 30 sek pauser. Tråkk= 54-58. Puls=80-85% av max.
  • 10 min nedkjøring

Totalt 1 t og 35 min. Drikk masse, og spis banan/rosiner, noe karbo greier minst ett par ganger iløpet av økta.

For det utrente øye kan dette se bra ut, men J-en og STORE BOKSTAVER avslører at denne personen ikke vet hva han/hun driver med, og at tipsene er høyst sannsynlig er komplett ubrukelige.

Dette innlegget ble publisert i tips og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Spinning?

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.